Den blå planet.
Dana/Fin
I vinterferien har vi været en tur på Den blå planet.
Den blå planet er et udstillingsakvarie der ligger i Kastrup på Amager. Selve anlægget er 12.000 km2 har over 20.000 dyr fordelt på 450 arter. Vis man hælder alle akvarierne sammen er der over 7.000.000 l vand.
Lige nu har de en særudstilling om havets historie og de spektakulære havdyr der har levet gennem tiden. Man kan se nogle af fortidens giganter (store modeller 1:1) det syntes børnene er utrolig spændende. Det er lige fra kæmpe hajer til kæmpe skildpadder. Som de selv skriver ved indgangen ”velkommen til havet som du aldrig har set det før”
Her har børnene fået mulighed for at se og rører ved en del af fiskene og hvad det vil sige om en fisk gemmer sig eller camouflerer sig for ikke at blive spist.
Hvorfor gemmer de sig?
Inden børnene fik mulighed for at rører ved fladfisk, rokker og søstjernerne fik de instruktion i hvordan de kan håndtere fiskene nænsomt under vandet.
Hejsa - har I begge været afsted? Sæt det gerne tydeligere ind i en pædagogisk praksis (det kan være en fordel at afgrænse målgruppen) Inddrag gerne den obligatoriske litteratur (se opgaveformulering) til at underbygge jeres argumenter. Har I undersøgt hvilke forløb der er til skoler / institutioner (Se her https://denblaaplanet.dk/undervisning/) - hvordan kunne I forestille her at inddrage dette i jeres praksis?
SvarSlet