Dyrehold opgave D/ Charlotte
Beskriv hvordan du vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte?
Vi følger insekter fra dag et og deres udvikling. Vi har snakket om, hvad de spiser og hvordan de lever i naturen. Hvorfor terrariet er indrettet som det er – hvorfor der er grene som de kan kravle på og hvad det betyder for græshopperne.
Jeg håber at kunne fremme borgernes naturforståelse, samt at de får en forståelse for græshopper. Man kan brug lang tid på at iagttage græshopperne, jeg har fundet en varme lampe og når den bliver tændt, bliver de specielt aktive. Tænker det er stress reduktion at iagttage græshopperne og det er medvirkende til low arousal, hvilke er godt for den borgergruppe, jeg arbejder indenfor.
Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)
Jeg vil anvende tegninger/billeder af insekter og jeg vil have særlig fokus på, at insekter har seks ben. Det er noget helt konkret man kan forholde sig til. Jeg vil vise billeder af forskellige insekter og se om de ved, hvad de hedder og om de kender dem. På den måde vil jeg kunne holde øje med, om de har fået styr på græshoppen og hvem ved - om vi ved samme lejlighed kan får styre på nogle flere insekter. Jeg vil låne bøger på biblioteket som skal være tilgængelig og som vi kan kigge i sammen.
Jeg kan se, de vokser for hver dag der går. De bliver utrolig aktive når der kommer varme til dem. (En varmelampe)
Hej Charlotte, godt at se at der stadig er liv i dine græshopper og at de trives. God ide at arbejde med tegninger, har du prøvet det af med dine borgere eller er det ikke muligt? vh ib
SvarSlet